Ekonomi

İyi Bir Girişimci Olmak İçin Mutlaka Okumanız Gereken 10 Kitap

Kişisel gelişimimiz ve ufkumuzun açılması için kitap okumamız gerektiği aşikar. Bakış açımızın değişmesi ve olaylara farklı pencerelerden bakabilmek, hem kriz anında tahlil odaklı düşünmemizi sağlar hem de genel kültürümüze katkıda bulunur. bu içeriğimizde bilhassa teşebbüsçü kitap kurtlarının ilgisini çekecek kitapları sıraladık. Keyifli okumalar!

1. İknanın Psikolojisi – Robert B. Cialdini

İknanın Psikolojisi, hem tek bir bireyi hem de büyük toplulukları ikna etme sürecinin iç yüzünü anlatan bir kitap. Robert B. Cildini, hayatımızın her alanında karşımıza çıkan ikna etme sürecini laboratuvar ve ömür deneylerinden yola çıkarak bizlere anlatıyor. Şayet ikna kabiliyetiniz üzerine çalışmalar yapmak istiyorsanız anlaşılır bir lisanla yazılmış bu kitabı kesinlikle okumalısınız.

2. İş Modeli Üretimi – Yves Pigneur, Alexander Osterwalter

Bir el kitabı olan İş Modeli Üretimi, köklü şirketler ve milyonerlerin kullandığı bir kitap. Güçlü ve uygulanabilir inovasyon tekniklerinin olduğu bu kitap, yeni bir iş modelinin nasıl tasarlanacağı, bu modelin nasıl gerçekleştirileceği ve iş tekniklerinin tahlillerini anlatıyor.

3. Büyük Değişimler Çağında İdare – Peter Drucker

‘Dünyanın en genç aklı’ olarak tanınan Peter Drucker, tüm vakitlerin en tesirli zihni olarak da tanınan bir muharrir. İş hayatının dinamik oluşu nedeniyle birden fazla girişimcinin gereksinimi olan bu kitap, değişim çağında idare ile nasıl başa çıkılacağını anlatıyor.

4. Sil Baştan – David H. Hansson, Josan Fried

Bu kitap, girişimcilik hakkında yazılmış kitaplardan biraz farklı. Bir işletme sahibi olmak, kendi işini kurmak, girişimcilik hakkında bilgisi olmayan ya da büyük şirket sahipleri bile bu kitaptan birçok bilgi edinebilir.

5. Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı – Dale Carnegie

Dale Carnegie’nin kaleminden insanları, onları berbat yollarla manipüle etmeden  nasıl etkilememiz gerektiği ve etrafımıza kaliteli insanları nasıl çekebileceğimizi anlatan bu kitapta şu vurucu cümle herkesi etkiliyor: “Zirvede herkese yer var. Yeter ki siz ulaşmayı bilin!”.

6. Neden Satın Alırız? – Paco Underhill

Ürün uygun tanıtılırsa, kaliteliyse ve alınabilirliği yeterli ise alınır. Pekala insan neden satın alır? Ya da hangi durumlarda satın almaz? Underhill bu kitabında bir işletme sahibi olarak müşteriyi nasıl çekebileceğimizi, eseri nasıl satın almalarını sağlayabilmemizi ve birebir vakitte alıcının hangi durumlarda satın almaktan vazgeçtiğini anlatıyor.

7. Yalın Startup – Eric Ries

Ries, üretim ve idare unsurlarını girişimciliğe uyarlayarak bize şahane bir kitap sunmayı başardı. Bunu ‘yalın startup‘ unsurlarıyla harmanlayan Ries, girişimciliğin kitabını baştan yazmış oldu. Ries’a göre startup, belgisiz bir ortamda kendisini bir şeyler üretmeye adayan beşerler ve/ya yapı olarak tanımlıyor. bunlar okuluna gidip gelen ve yalnızca ders çalışan öğrenciler olabileceği üzere profesyonel yöneticiler de olabilir. Yalın Startup başarılı işlere imza atabilmemiz için bize bilimsel gerçekler sunuyor.

8. 80/20 Kuralı – Richard Koch

Kendi işimiz olsun, bir firmanın çalışanı da olsak ya da girişimcilik dünyasına atılmak istesek bile daima aklımızda soru işaretleri olacak. ‘Neden olmadı, istediğim gibi yürümüyor hiçbir iş ve sebebini bilmiyorum, bu satış rakamlarına neden ulaşamadık?‘ üzere soruların tek bir karşılığı var, o da 80/20 kuralı. Sonuçların %80’i sebeplerin %20’sinden kaynaklanır. %20’lik dilimi bulduğunuzda birden fazla sorununuz tahlile ulaşacaktır.

9. Steve Jobs Olsa Ne Yapardı? – Cevher Ceylan

Dünyaca ünlü dev şirketlerin kurucu ve yöneticilerinden çeşitli incilerin olduğu bu kitapta, farklı yol haritaları izleyerek muvaffakiyete nasıl ulaşabileceğimizi hoş bir lisanla anlatmış Cevher Ceylan. Birçok muvaffakiyet kıssasında çalışkan olmak, akıllı yatırım yapmak, zeka ve yenilikçi fikirler bahsedilse de gözden kaçırdığımız şeyler de var. Mesela duygusal zeka, çalışanlara ‘hayır’ diyebilmek ve muvaffakiyet için gerekirse para kaybedebilmek üzere. Dünyanın en zenginlerinin isimlerinin geçtiği bu kitap adeta bir yol gösterici.

10. Alışkanlıkların Gücü – Charles Duhigg

Charles Duhigg, alışkanlıklarımızın nasıl değişebileceği ve nasıl tesirli bir silaha dönüşebileceğini kıvrak bir zeka ve etkileyici bir lisanla yazdı. Bu kitap ile aha üretken olmanın, bir teşebbüsçü olmanın altın kurallarından olan çeşitli alışkanlıklar edinmemiz gerektiğinin ve muvaffakiyete ulaşmanın anahtarının temelinde alışkanlıklarımın yattığının şuuruna varıyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu