Teknoloji

Konular Yükledik Ama Twitter’dan Ayrılamama Nedenimiz Oldukça İlginç!

Meta’nın yeni metin tabanlı sosyal medya platformu Threads, Twitter’a rakip olma iddiasıyla heyecanlı bir başlangıç ​​yaptı. 5 Temmuz’da lansmanından sadece beş gün sonra, 100 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşarak büyük bir başarı elde etti. Ancak kısa süre sonra ilk heves azalmaya başladı ve kullanıcılar Threads’e olan ilgilerini kaybetmeye başladı.

Threads başarılı bir çıkış yaptı. Meta’nın yeni metin tabanlı sosyal medya platformu, Twitter’ın karbon kopyası olabilir, ancak öncekilerden farklı olarak, 5 Temmuz’daki lansmanından sadece beş gün sonra hızla 100 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştı.

Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın ana şirketi olan Meta, benzer bir uygulamayla Twitter’a meydan okuyan bir dizi şirketin en yenisi, ancak şirketin büyüklüğü ve zenginliği onu şimdiye kadarki en güçlü kuruluş yapıyor.

Aylık 3,88 milyar kullanıcısı olan Meta, dünya nüfusunun yaklaşık yarısının hizmetlerini kullanıyor.

Bu nedenle teknoloji devinin ağ etkileri, kullanıcıları yeni uygulamasına çekmede özellikle güçlü ve mevcut Instagram kimlik bilgileriyle bir Threads hesabı başlatarak bunu yapmayı kolaylaştırıyor.

Ancak sadece birkaç hafta sonra ilk heyecan azalmaya başladı.

Analitik firmasıBenzerWeb’e göre Android kullanıcıları arasında en popüler gün olan 7 Temmuz’da Threads 49 milyon aktif kullanıcıya ulaştı. Ancak bu sayı 14 Temmuz’da yarıya inerek 24 milyondan az aktif Android kullanıcısına ulaştı.

Dolayısıyla, Threads’e olan ilginizi kaybettiyseniz, kesinlikle yalnız değilsiniz.

Hızlı bir şekilde bir içerik oluşturucu olan ‘Konu Konuları’na kaydoldum. Pek çok gazeteci ve kronik Twitter kullanıcısı gibi ben de Twitter deneyimini taklit etmeye çalışan ve kullanıcıları platformdan uzaklaştıran birçok sahte uygulamayı denedim. Elon Musk’ın platformu devralmasını çevreleyen kargaşanın ortasında, bir zamanlar sadık olan kullanıcılar Mastodon, BlueSky ve Post, T2, Spill ve Hive Social gibi diğerlerine akın etti.

Daha önce Mastodon ve BlueSky gibi, Threads’in de ilk başta eğlenceli olduğunu düşündüm.

Birkaç gün boyunca makaleler yayınladım, şakalar yaptım, hem Twitter’ı hem de Konuları eleştirdim ve bir takipçi tabanı oluşturmaya çalıştım. Ancak birkaç gün sonra Konuları unutmaya başladım ve Twitter’da gezinmeye ve gönderi paylaşmaya geri döndüğümü fark ettim.’ deneyimlerini paylaştı.

Meta daha önce rakiplerinden özellikler kopyalamıştı ve özellikle Snapchat’in bir gün sonra kaybolan Stories gönderilerini klonlamada ve bunları öncelikle Instagram’a entegre etmede başarılıydı.

TikTok’un dikey olarak kayan görüntü akışını, temel olarak Instagram’a entegre olan ancak kullanıcıları TikTok’tan gerçekten uzaklaştıramayan Reels ile kopyalayarak benzer bir başarı elde etti. Ancak her iki durumda da Meta, yeni bir uygulama oluşturmak yerine bu taklitleri özellik olarak mevcut uygulamalarına entegre etmeyi tercih etti.

Ancak bağımsız bir uygulama olarak Threads daha fazla zorlukla karşı karşıyadır.

Alabama Üniversitesi’nde gazetecilik ve yaratıcı medya bölümünde yardımcı doçent olan Jessica Maddox, benzer arayüzü, kolaylığı ve Meta’nın geniş erişimi nedeniyle Threads’in Twitter ile rekabet edebilecek en güçlü uygulama olduğunu düşündüğünü söyledi. Yine de, Twitter’ın on yılı aşkın bir süredir sunduğu soyut kültürel dinamikleri kopyalamanın çok zor olduğunu söylüyor.

Ohio Eyalet Üniversitesi İrtibat Okulu’nda yardımcı doçent olan Joseph Bayer, Twitter ve Instagram’ın kültürel olarak çok farklı alanlar olduğunu, ancak aynı zamanda örtüşen ağlar olmadığını söylüyor.

Instagram daha çok alışverişe, etkileyicilere ve görsellere odaklanırken, Twitter daha çok haberlere, spora ve Siyahi topluluğa odaklanır. “Bu, insanların Twitter ve Instagram’ının ne kadar örtüştüğüne bağlı” dedi. “Bunlar çok farklı ağlar.”

Twitter alışkanlığını kırmak neden bu kadar zor?

Bayer, Threads ile yeni bir alışkanlık edinmekten değil, Twitter ile eski bir alışkanlığı bırakmaktan bahsettiğimi söyledi. Bayer, “Ödüllerden bazılarını kaldırsanız bile, yine de ona yönlendiriliyorsunuz çünkü bu otomatik davranışı bir baş belası haline getirdiniz” dedi. “Kasvet, telaş veya yeni bir fikir veya bilgi merceğini kaçırma korkusu için geliştirdiğiniz bazı ipuçları var ve bunlar sizi düşünmeden otomatik olarak tetikliyor.”

Öte yandan, Maddox’un kullanıcıların Threads kullanırken zorlanabileceğini düşündüğü başka bir büyük neden daha var: kullanıcılar çok fazla uygulama kullanmaktan yorulduğunda ortaya çıkan uygulama yorgunluğu.

Maddox, “Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram, YouTube ve TikTok, sosyal medya konuşması söz konusu olduğunda bir tür ‘Büyük Altılı’ haline geldi” dedi. “Platformları, çağdaş iletişimimizin temelini oluşturuyor ve hayatlarımıza o kadar yerleşmiş ki bazen doğal geliyor.”

TikTok’un son yıllardaki muazzam başarısını ele alırsak, yeni uygulamaların her zaman yerleşik uygulamalara ve onların çevrimiçi yaşamlarımızda kök salma prosedürlerine meydan okuyacağını söyledi.

haber-salihli.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu